Chiang Mai Watpo massage en zo meer - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Vera - WaarBenJij.nu Chiang Mai Watpo massage en zo meer - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Vera - WaarBenJij.nu

Chiang Mai Watpo massage en zo meer

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

05 Februari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Halloooooo allemaal! Hoe is het in winterwonderland Nederland? Of breekt de lente al een beetje door? Hier is het continu zomer, tropisch en zwoel. Op dit moment laaf ik mij aan een wel heel spannende donkergroene shake: mango-strawberry-spirulina, mmm. Foto volgt. Foto's uploaden naar deze blog lukt me tot nu toe alleen maar op een heel omslachtige manier, vandaar het minimale aantal. Ik ga het straks op een andere manier proberen, wordt vervolgd...

Ik ben nu in Chiang Mai and I love it! Het is kleinschalig, alles wat ik maar wensen kan is voorhanden en op de fiets is het makkelijk bewegen door dazzling traffic, soort Amsterdam maar dan net effe anders. Een paar dagen geleden is Helga gearriveerd en we trekken nu een tijdje samen op, wat ik erg fijn vind, zeker na de wat meer eenzame tijd in Bangkok. By the way: de eerder genoemde Co van Kessel-fietstour was helemaal top! Een groep met alleen maar Nederlanders, tja, erg gezellig gehad, mogelijk zie ik een paar mensen nog terug hier in Chiang Mai. Helga en ik hebben het erg gezellig samen, veel kletsen en aantutten, maar ook serieus aan de slag op de massageschool.

Ja, weer naar school! Op de fiets ook nog! Helga doet 5 dagen Thai footmassage, ik volg general traditional Thai Massage. Gister was de eerste dag, erg intensief, alles nieuw en onwennig. Duizend dingen tegelijk om aan te denken en juist het denken kun je beter uitschakelen. Maar ja, zo gaat leren nou eenmaal: de fase onbewust onbekwaam zat ik al jaren in, nu zit ik in fase twee van bewust onbekwaam (aiaiai) en langzaam hoop ik dan op te schuiven naar bewust bekwaam (dan wordt het leuk) en dan ligt er hopelijk ooit onbewust bekwaam voor me in het verschiet. Nu voelt het echt nog als bij de 82 autorijlessen die ik ooit volgde :-). Dat kwam uiteindelijk allemaal goed, dwz destijds, in het nu neem ik dan toch maar de fiets :-).

Vandaag dag twee van de school en het gaat al een stuk makkelijker dan gisteren. Al raakte ik ook even gefrustreerd over mijn onhandigheid en het niet meteen kunnen. Waaaaaaaaahhh, tranen hoor, pft. De perfectionist in mij zat me dwars. Net als vroeger toen ik als kind niet naar school wilde omdat ik nog niet kon lezen. Pap en mam konden praten wat ze wilden ("...maar meisje, je gaat naar school om het te leren!"), ik wilde NIET naar school! (ben uiteindelijk wel gegaan natuurlijk). Enfin, we hebben het hele massagewerkboek doorgewerkt vandaag. Nu is het nog twee dagen oefenen, oefenen, oefenen en dan vrijdag......... examen!! Oef, wish me well! De teachers zijn echt geweldig, supportive, lief en zorgzaam. Erg goeie sfeer op deze gerenommeerde top-Thai-massage-school! Als het me goed bevalt en ik mijn examen haal, plak ik er mogelijk nog een vervolg aan vast. We zullen zien...

Nederland is heel ver weg nu en tegelijkertijd door mail en facebook ook dichtbij. All mis ik af en toe mijn familie, liefste vrienden en natuurlijk Ella, toch ben ik heel erg hier. Wat ik wel mis is dansen! Ik voel dat ik daar heel veel zin in heb en heb nog niet echt een plek gevonden om die energie hier eens lekker uit te leven. In het weekend maar eens gaan zoeken naar een area voor een avondje wild feesten :-).

Well, well, tot zover maar weer voor vandaag. Mijn shake bereikt de bodem en ik ga zo maar eens een deurtje verder voor een eh... pad thai of chicken curry of misschien wel prawns, hmmmmmmmmm.... :-)

Heeeeeeeeeel veel liefs van mij, ik denk aan jullie en vind het heerlijk om jullie berichtjes, reacties, appjes etc te lezen en jullie daarmee dichtbij te voelen...

Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Vera

  • 05 Februari 2013 - 13:48

    Saskia Bagchus:

    O Vera, wat zou ik graag mee willen reizen! Ik ben net terug van vakantie dat weet ik wel, maar als ik je verhalen lees zou ik zo in het vliegtuig willen stappen. Maar als ik het goed begrijp hebben we wat in het vooruitzicht! Een Taise massage ;-) hahaha (als je je examen haalt) Hier gaat alles super goed, de sneeuw is inmiddels verdwenen maar we gaan nog niet naar de lente. Komende week komt er weer een vorstperiode niet wetend voor hoe lang ;-) Je bent nu een maand weg maar het voelt veel korter hoor! Ook dat zal wel komen door het internet. Nou ik ben benieuwd hoe je groene shake eruit ziet en we kijken weer uit naar je volgende story! Groetjesssssss

  • 05 Februari 2013 - 15:48

    Richard:

    Hoi Veer, Wanneer je in Nederland nog wat wil oefenen in Thai massage, dan hou ik me aanbevolen hoor! :-) Succes deze week en vooral succes vrijdag! Liefs, Richard

  • 05 Februari 2013 - 16:02

    Hans De Boer:

    ha lieve Vera,
    Kan me evendig indenken dat je verloren voelde in Bangkok, te groot en te veel mensen voor ons nederlanders, ik probeer altijd de stad een beetje te ontvluchten, Als ik een of twee dagen overblijf probeer in in Pattaya aan de kust, en zon 100 km van bangkok vandaan te overnachten.Je kan de rechtstrekse bus 3x per uur van het vliegveld nemen en dan ben je daar in 1/5 uur verademing, en je kan ook nog op het strand liggen als je wilt.
    Ja leuk he, ben ook wel een beetje weg van Changmai, ik weet niet of je mijn reachtie heb gezien op facebook, maar ik vlieg eind deze maand naar maleisia en ben denk ik de eerste week van maart t.m eind maart in changmai, heb daar een huis gehuurd en er zijn nog kamers vrij dus als je een slaapplekkie nodig heb laat maar weten.

    Dikke kus Hans

  • 05 Februari 2013 - 21:46

    Rein Van Zwol:

    Lieve Vera,
    Openhartig als vanouds. Mooi om te lezen. Van mango-strawberry-spirulina-shake tot het meisje dat vroeger niet naar school wilde omdat ze niet kon lezen. Zou er een verband zijn tussen zo'n exotische shake en je in-de-diepte-naar-vroeger-gaan-herinnering? Vast niet. Klink ik vaderlijk als ik vind dat je voorzichtig moet doen met dat gefiets dwars door het druk-tropische verkeer? Vrouwen van jouw leeftijd kunnen soms zoiets jeugdig-overmoedigs krijgen...! Nederland is gewoon Nederland; waterkoud richting vorst, stevige wind en veel politiek gekrakeel over van alles. Een lichtpuntje zij niet onvermeld: we krijgen een nieuwe koning en koningin en dat is natuurlijk heerlijk! Geniet bewust! Geniet bekwaam! Als dat je weg is!

    Rein .-

  • 06 Februari 2013 - 18:29

    Anne:

    Hoi lieve Vera, leuk weer een nieuw reis verslag. Waar je goed in bent is dat je je wel heel snel weer thuis voelt op een nieuwe plek. Knap hoor. En je bent zo leergierig, een heel bijzondere reis maak je er in ieder geval van. Veel plezier en succes met je examen :-) Liefs en knuffel, Anne

  • 06 Februari 2013 - 21:58

    Marion:

    Pad Thai, chicken of prawns... Yammie. Chang Mai, warmte, massage... Heerlijk. Ik kruip nog dieper de kachel in en denk aan je. Liefhebbend, natuurlijk.

  • 11 Februari 2013 - 19:19

    Marjolein:

    Lieve Vera
    Wat leuk jouw verslag van Chiang Mai te lezen. Ik was er een aantal jaar geleden en deed toen ook een massage cursus! Moeilijk inderdaad! Ik heb toen een hele serie foto's gemaakt van de houdingen, was wel handig:-) Voelt als gisteren.... en al dat lekkere eten en rondfietsen. Heerlijk stad. Mmmmm. Ik zie je daar in gedachten rondfietsen. Ik ben benieuwd meer van je te lezen. By the way, ben je geslaagd inmiddels?
    Knuffel, Marjolein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera

Actief sinds 27 Dec. 2012
Verslag gelezen: 713
Totaal aantal bezoekers 23625

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 30 Maart 2013

Thailand-Laos-Cambodja

Landen bezocht: