Chiang Mai relaxen en genieten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Vera - WaarBenJij.nu Chiang Mai relaxen en genieten - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Vera - WaarBenJij.nu

Chiang Mai relaxen en genieten

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

12 Februari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hallo lieve allemaal!

Zit ik weer in een internethok, nog glad en glimmend van de Thaise oliemassage en met een spinazie-wortel-bieten-gember-lime-shake dit keer, taraa!

Allereerst veel dank voor al jullie lieve reacties, mailtjes, appjes enz op mijn belevenissen van de vorige keer. Dat is echt superleuk om te lezen!!

De Thaise massagecursus heb ik met goed gevolg afgesloten. Het was een pittig examen, poeh! Ik heb 110 verschillende houdingen (klant, mezelf) met bijbehorende handelingen (position, pressure) uit m'n hoofd geleerd (plus nog een plukje theorie) en in anderhalf uur tijd uitgevoerd. Het hoeft geen 100 procent te zijn (wat een opluchting...), 70 procent is voldoende, ik zat op 85. Trots en tranen :-)! Nu komt het aan op oefenen, deels op de school (ga ik deze week doen), deels in Nederland (de wachtrij groeit gestaag, zie ik...). Volgende week doe ik nog een vijfdaagse, is het plan. Dan wordt het oliemassage! Ik heb nu de kans (tijd/geld/energie/inspiratie), me hier volop in te verdiepen en ik vind het superleuk! Dus.... wordt vervolgd...!

Deze week staat in het teken van relaxen en genieten. Helga en ik maken leuke (fiets)tripjes samen en soms gaan we ook elk onze eigen gang. Het is wel erg fijn om elkaar steeds weer op te zoeken, te kletsen, samen te eten en dingen te delen. Daarnaast ontmoet ik hier en daar ook andere mensen, dat gaat nu ook wat meer vanzelf.

Living a healthy lifestyle - waar ik van hou - is heel makkelijk hier. Eigenlijk is het een soort paradijs: eten allemaal even heerlijk en vers, vaak ook nog organic/biologisch/homemade/superfoods/wholegrain/rechtsdraaiend en wat je verder nog maar kunt verzinnen. De alcoholconsumpties die ik hier tot me heb genomen zijn nog steeds op twee handen (en misschien een kleine teen) te tellen, weinig behoefte aan. Koffie ook niet veel. Wel zijn de Thai enorme zoetliefhebbers, overal gaat suiker in. Nou ben ik wel een zoetekauw, maar het oerhollandsche overdaad schaadt geldt ook hier, dus het is genieten, maar met mate. Oef, wat Calvinistisch, blerk! Af en toe ga ik me lekker te buiten hoor, ijs en thaise toffees zijn dan favoriet. Massages en spa's en allerhande beautybehandelingen, alles is voorhanden. Zo zit ik hier nog na te genieten van een heerlijke oliemassage, waarbij m'n masseuse me ook nog eens 35 jaar schatte. Tja, toch leuk :-). Zwemmen, dansen of andere 'sport' schiet er wel bij in, maar ach, het is tropisch en vakantie. Met fietsen en masseren kom ik ook een heel eind. Echt een totaal ander verhaal dan de winterse avonturen die ik van jullie voorbij zie komen! Heel soms mis ik het wel: lekkere sneeuwwandeling en dan weer thuis komen en lekker met kruik en kat op de bank en/of met familie of een lieve vriend of vriendin of gezellige collega samenzijn. Mmmmm...

Travelling light is een ander onderwerp. Wat sjouw ik een hoop bagage mee, pft. Ik had 1/3 thuis kunnen laten!! Snap ook niet waarom ik bijv mijn agenda (ja, erg he?!) heb meegenomen (maar het was zo'n mooie vrouwenagenda met leven-volgens-je-maanritme...) of mijn camera met oplader die ik helemaal niet gebruik, omdat m'n mobiel vele malen handiger is. En toch teveel kleren, beter-mee-dan-om-verlegen-items, boeken als bakstenen en overbodige toiletartikelen. Het is allemaal ballast, gesjouw, gedoe! Dus tja, leven (en zeker reizen) is loslaten. Hier en daar laat ik wat achter of geef ik wat weg. Ik overweeg zelfs dingen naar huis te sturen, maar dat is eigenlijk het probleem voor me uit schuiven. M'n huis is ook aan opschonen toe. Enfin. Van die dingen dus!!:-)

Verder begint het hele fenomeen 'sabbatical' ook te werken. Ik kom in de slow mode, laat dingen bezinken, bespiegel, reflecteer, accepteer en doe nieuwe inzichten op. Over mezelf, over waar ik sta in m'n leven, wat en wie ik belangrijk vind, waar ik blij van word, wat me inspireert en meer. En natuurlijk ook over wat ik niet meer wil, wat meer energie kost dan oplevert, waar ik last van heb, waar m'n angsten en blokkades liggen, kortom: de andere kant. Het voelt iets te persoonlijk om inhoudelijk in detail op deze plek over te bloggen. Wie er meer over wil weten, hij/zij maile mij en dan antwoord ik!

Well, well, well, so far so good op deze tropische dinsdagmiddag! Ik ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat en wens jullie allemaal veel goeds, gezonds, warms en liefdevols toe vanuit mijn hart!

Tot de volgende blog maar weer!

Kusxxxxxxxxxxxxxxx Vera

  • 12 Februari 2013 - 10:37

    Richard:

    Hoi Veer, volgens mij je lekker op stoom aan het komen! Klinkt goed allemaal!

    Er ligt nog een beetje sneeuw en het vriest, maar het is wel weer tot 6 uur ligt en inderdaad, ik heb werkelijk prachtige wandelingen gemaakt met die sneeuw en een prachtige zon! Maarrrrrr.... wanneer je zou voorstellen om te ruilen, dan hoef ik echt geen 2 seconden na te denken hoor! Het klinkt te aantrekkelijk wat je allemaal meemaakt! :-) Liefs, Richard

  • 12 Februari 2013 - 13:53

    Evertje Port:

    Dag Vera,
    Wat leuk om jou te kunnen volgen. Klinkt goed wat jij daar doet. Geniet ervan. Evertje

  • 15 Februari 2013 - 09:23

    Clara:

    Sawadee. Heerlijk om te lezen Peer! Terwijl ik je verhaal las was ik even bij je en kwam ik ook zelf even helemaal tot rust. Dank voor dit fijne meditatie-moment. En door! Vrije dag. dus vroeg opgetsaan om alle noodzakelijke dingen te doen en ook nog iets leuks vanmiddag voor mezelf. Museum of voorjaarsmode kijken. Of combinatie!
    Veel liefs.Clara

  • 18 Februari 2013 - 13:53

    Christa Cats:

    Dag Vera,

    Goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Kan me goed voorstellen dat je geniet van de massages ontvangen en geven/oefenen. Zou toch heerlijk zijn als we op kantoor ook elke dag kort gemasseerd konden worden, bij voorbeeld na zo'n lange autoreis als gevolg van ijzel.
    Onze vrienden zijn net terug van de rondreis Thailand, Laos, Cambodja , Vietnam en hebben ook een fantastische tijd gehad. Bert en ik zijn net terug van een korte rondreis door Zuid Afrika en hebben enorm genoten.
    Nog een paar weekjes werken aan de Goedhart van Heuvenlaan en dan de verhuizing naar de Colijnweg. We zullen zorgen dat alles op orde is als je terugkomt, maar nu nog niet aan denken.
    Fijne voortzetting van je vakantie. Liefs, Christa


  • 24 Februari 2013 - 11:42

    Stef Hendriksen:

    hoi vera,
    kreeg ven je moeder te horen waar je was en waar je te volgen bent,
    ik wil je een fijne vakantie toe wensen, al lees ik dat het niet alleen vakantie is.
    maak er een mooie vruchtbare tijd van(tijd gaat harder dan je denkt, voor je het weet zit je met de kat op een besneeuwde bank hi hi)
    groeten stef h
    cissy en suus

  • 04 Maart 2013 - 12:44

    Vera:

    Wat een verrassing, deze reacties had ik nog helemaal niet doorgekregen (via mail dus niet helemaal betrouwbaar). Erg leuk om te lezen, dank jullie wel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera

Actief sinds 27 Dec. 2012
Verslag gelezen: 656
Totaal aantal bezoekers 23626

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 30 Maart 2013

Thailand-Laos-Cambodja

Landen bezocht: