Verjaardag en Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Vera - WaarBenJij.nu Verjaardag en Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Vera - WaarBenJij.nu

Verjaardag en Luang Prabang

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

10 Maart 2013 | Laos, Luang Prabang

Zoooooooo, ben 'geland' in Luang Prabang, Laos. Wat een verschil met Thailand. Veel minder luxe, andere sfeer en mensen, weer onderweg zijn (reizen, socializen, praktische dingen regelen). Was wel even omschakelen...

Mijn verjaardag op 8 maart was helemaal geweldig!! Laat ik daarmee beginnen. Bijzonder contact met zeer wijze Finse jongen (oude ziel) in de avondbus van Chiang Mai naar de grens. Daar overnacht (lees: 3 uur slapen) in een shabby hotel, poeh. De tweede ochtend ging geheel op in grens & visa-formaliteiten en vooral veel wachten voor we eindelijk aan boord van de Slow Boat konden. Daarna was het twee dagen varen en relaxen. De eerste dag gesqueezed als sardientjes in een blikje, de tweede dag wonderlijkbaarlijk veel ruimte, want met 100 man op twee boten ipv een. En die tweede dag was dus mijn verjaardag!! 's Morgens een ontbijtje met m'n roommate (guesthouse onderweg) Sandra. Op de boot varen, vieren, biertje, zingen, felicitaties, kletsen en genieten. En 's avonds eten met 8 hartverwarmende twintigers uit 8 verschillende landen, dwz 7 twintigers en ik als rijpe, doorleefde, happy midveertigster, haha! Erg bijzonder manier om mijn Internationale Vera-dag te vieren. Die Vrouwendag leeft in Laos overigens ook. De vrouwen worden die dag in de watten gelegd, sommige winkels/restaurants zijn zelfs gesloten (!!) en iedereen kent de dag/datum. Zo kreeg ik vandaag nog twee bananen cadeau van m'n ontbijtmannetje, toen ik vertelde dat 8 maart mijn verjaardag is. Lief!!! Verder was en ben ik helemaal superdepuper blij met de enorme stroom felicitaties uit Nederland via email, app, Facebook en sms. Wat een overvloed aan liefdevolle wensen mijn kant op. Iedereen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg bedankt! Ik laat het allemaal tot me komen en neem m'n tijd om eea te beantwoorden. Tenx, tenx, tenx!

Gister beetje after party blues, voor mij een welhaast jaarlijks terugkerend fenomeen, dus ik doe het er dan maar mee. Kon er goed mee 'zijn' trouwens, beetje rondgelopen, hier en daar wat kletsen. Omdat Luang Prabang klein is, kom ik steeds bekenden van de boot (en zelfs van de Mindful Farm!) tegen. Dat is leuk!! Gisteravond de film Ruby Sparks gekeken boven de enorm leuke bookshop 'l'Etranger Books & Tea'. Hangen in de kussens, potje ginger tea en genieten met allemaal vrouwen, mmm... Minpuntje was de harde dreunmuziek van de modeshow next door, tja, zo is er altijd wat. Morgen ga ik een watervaltripje maken, met een tuktuk en nog wat mensen die mee willen. Mijn ontbijtmannetje regelt dat voor me met 'a friend'. We zullen zien!

Vandaag is een beetje dipdag. Ik kom tot niks, heb nergens zin in. Vind alleen reizen best zwaar en confronterend. Alles uit mezelf halen, zelf creeren, keuzes maken. Ik kan het allemaal heel goed, doe het continu, maar bleh, ik vind het niet altijd leuk. Heb ook geen zin om geforceerd gezelschap op te zoeken, meestal leidt dat ook tot niks. Ik kan beter doen wat ik zelf leuk vind, dan gaat het vanzelf weer stromen. Dus ik doe lekker traag, voel alles wat er is, niks moet tenslotte. En ik realiseer me dat ik thuis ook wel eens zo'n dag heb. Ook dit gaat voorbij! Even wat verbinding zoeken, whatsappen met liefste vriendin, beetje huilen, opstaan en weer doorgaan. Het feit dat ik al twee erg goeie maanden achter me heb, sterkt me in de weg vooruit. Dus ik hark alle moed bij elkaar die ik kan vinden en stap de wereld weer in. Met open hart en vol vertrouwen dat de dingen precies goed zijn zoals ze zijn.

En nu moet ik zowaar nog haasten ook om op tijd te zijn voor m'n yoga-by-sunset :-)! Het is op een plek aan de rivier die Utopia heet, haha, bestaat echt hoor, al gaat er wel een labyrinthische zoektocht aan vooraf om er te komen...

Well, well, ik wens jullie allemaal een heel fijne zondag. Hoor dat er weer sneeuw ligt? Onvoorstelbaar voor mij!!

Oh ja, de foto's nog even: ik weet nu hoe ik ze een voor een kan mailen, dat is de snelste weg. Lao-tempo, dus traag, maar er komt eea aan...

Veeeeeeeeeeeeeeel liefs uit Laotiaanse sferen! Tot de volgende blogxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx. Vera

  • 10 Maart 2013 - 11:17

    Rein Van Zwol:

    Ha, ik mag mezelf graag herhalen door me opnieuw te mengen in het koor der feliciterenden, want zij die het sterrenbeeld vis dragen kunnen elkaar nooit voldoende geestelijk bevruchten waaraan een oprechte verjaringsfelicitatie, bijvoorbeeld, hartelijk bijdraagt en 2 dagen na dato niets aan kracht inboet. Lieve Vera, wees voozichtig met ontbijtmannetjes en tuktuks en geniet van Laos.

    Rein groet betrokken .-

  • 10 Maart 2013 - 13:14

    Rein Van Zwol:

    enne..., mag ik nog even...?; toeval bestaat niet en niets is voor niets; je woorden: "een zeer wijze, Finse jongen in de avondbus..." is niet alleen daverend poetisch...!

    Hartelijke groet andermaal van Rein .-

  • 10 Maart 2013 - 14:20

    Hans:

    Ha die Vera, boeiend om te lezen dat je een beetje de zelfde trip doe als k vorig jaar heb gedaan met Kung,
    Tja vond het wel een verademing trouwens om van het toch over georganiseerde Tailand in Laos te komen, waar gewoon alles opnieuw uitgevonden moet worden, teminste zo lijkt het een beetje.
    Thailand is Azia voor Dummy,s terwijl Laos en Cambodga zeker als je alleen reist hardcore is, wat het ook weer erg spannend maakt.
    Ben benieuwt naat je volgende ervaringen, en bedenk dat eenzaamheid slechts een bewustwordingsproces is van je onvolkomenheid en je onvolmaaktheid, de eeuwige zoetocht naar heelwording pffff hoor mij nu even spiri te wezen....... hoort er gewoon bij.\
    Veel plezier in Laos
    Hans.

  • 10 Maart 2013 - 15:35

    Marion:

    Volgende keer lees is eerst je update, voor ik je mail. Dat beantwoordt al heel wat vragen. Natuurlijk had ik kunnen weten dat het universum je een deinende verjaardag had gegund. Met afterdip, maar dat hoort bij deinen.
    Laat je door de sneeuw bij ons niet afschrikken, hoor! Zodra jij komt zetten we de gele narcissen weer op de Weteringschans. Maar eerst nog even daar genieten van de massages en sapjes. Enjoy!

  • 10 Maart 2013 - 16:30

    Vera :

    Hai lieverds, dank voor jullielieve felicitaties en reacties!! Mijn avond was uiteindelijk helemaal fijn. Een milde yoga-class en na afloop aan de praat geraakt met een aardige Engelsman, eindelijk een veertiger, hehe! Biertjes gedronken, gegeten en eindeloos gekletst in de loungekussens, mmm, life is good being here and now... XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera

Actief sinds 27 Dec. 2012
Verslag gelezen: 842
Totaal aantal bezoekers 23623

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 30 Maart 2013

Thailand-Laos-Cambodja

Landen bezocht: