Oil massage, reggae en mindful farming - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Vera - WaarBenJij.nu Oil massage, reggae en mindful farming - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Vera - WaarBenJij.nu

Oil massage, reggae en mindful farming

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

24 Februari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hallo lieve allemaal!

Wat vlieieieieieiegt de tijd voorbij, wauw! Ik ben ruim al over de helft van mijn sabbaticaltrip en ben nog lang niet klaar... :-)! Zoveel te doen en te ervaren hier, ik kom zintuigen tekort.

Vandaag overigens een rustdag: aantutten, de was ophalen, water aanvullen, ontbijtje, beetje zwemmen en rondwandelen, lezen en zo meer. Een luie zondag. Ook m'n boek van John Irving en m'n Lonely Planet Thailand verkocht aan een bookshop. Kreeg er maar weinig voor, maar ben wel verlost van de last en ik wens de toekomstige nieuwe eigenaar er veel plezier mee. Met een 'happy business' voor de boekhandelaar verliet ik de winkel. Heerlijk!

Intussen heb ik mijn tweede cursus op Watpo Massageschool achter de rug. Een intense cursus oliemassage & aromatherapy. Om oliemassage te kunnen doen, moest ik eerst de basis Thai Massage leren (waarover in mijn vorige blog), maar oliemassage past me beter. Ik heb weer allerhande nieuwe druk en strijktechnieken geleerd, methodes van handdoeken leggen en vouwen (in de vorm van olifanten en zwanen bijvoorbeeld) en natuurlijk veel geoefend. En zo stond ik daar vijf dagen achtereen, m'n schort voor, relaxmuziekje aan, met gladde oliehanden en de nodige flexibele lichaamsbewegingen mijn 'klant' te masseren. Met een glimlach moest ik zomaar opeens denken aan mijn vader, die vroeger als slager zijnde ook 'met vlees' werkte. In zijn witte jas, radio aan, stond hij (soms luid meezingend) karbonades te hakken. Bij elke klap stuiterde ik dan op en neer in m'n bed, waar ik op zaterdagochtend dan nog lui in lag, in m'n kamer boven de winkel. Alles voor een tevreden klant! :-). Enfin.

De teacher Kea (spreek uit: Gee) was echt geweldig: inspirerend, bemoedigend, met humor en in staat het beste uit ons klasje naar boven te halen. Ze bracht het als een dans: masseren is bewegen, volg de lijnen, volg de flow, gebruik je eigen lijf met zo'n min mogelijk inspanning cq belasting voor een maximaal en ontspannen resultaat. Zowel voor de klant als voor de masseur. Echt een unieke ervaring! Het examen was weer even studeren en anderhalf uur concentratie, maar ik rolde er goed doorheen en mocht de training trots afsluiten met mijn tweede certificaat Oilmassage & Aromatherapy. Yeehaa! Een businessplan voor een massageshop in Amsterdam is in premature rijpingfase, ahum...

Helga was ook geslaagd (voor een cursus op een andere school) en we hebben gisteren onze successen gevierd met een luie middag in Eco Resort Swimmingpool, een borrel, voor de verandering Indiaas eten en - voor het eerst sinds tijden - lekker even dansen in de locale Rock & Reggae-bar! Daar speelde de band Oh My God en zo klonk het dan ook! Een drummer, twee zangers, iemand op gitaar en als icing on the cake twee fijne kerels met trombones en trompetten. Supergoed en snoeihard en bloedheet. Wij nog even zonder schoenen, hmmm, teveel zware stappers, dus snel weer aangetrokken. Het was meteen ons afscheidsfeestje, want Helga is vandaag vertrokken naar Pai. Ik zal haar missen, we hebben erg leuke dingen gedeeld en veel lol gehad. Gelukkig zijn we in Amsterdam bijna buren, dussss....

Voorlopig zit ook mijn tijd in Chiang Mai erop. Vanavond pak ik mijn spullen en morgen vertrek ik voor een week 'mindful farmen' een paar uur ten noorden van Chiang Mai. Ik ga me een week lang onderdompelen in de natuur, heel basic leven, elke dag mediteren en yoga en mindful volunteeren op de farm. Hutjes bouwen, planten verzorgen, groente kweken en van alles leren over organische methoden van landbouw, planten/gewassen en alles waar ik nu nog helemaal niets van weet! Ben benieuwd, want groene vingers heb ik bepaald niet. We zullen zien. Ik heb er veel zin in. Vooral het buiten zijn, dichtbij moeder aarde, koelere nachten, eten van het land en een heel rustige lifestyle. Het is ook goed voor m'n financien, want ik betaal er 150 baht (3,75 euro) per dag voor eten, een slaapplek in een mud hut en electricity. En natuurlijk de ervaring!! Info is te vinden op www.mindfulfarmers.org. Geen idee of er WiFi is aldaar, waarschijnlijk des te beter. Dus als het stil is, dan ben ik heel mindful bezig en vertel ik mijn verhaal na afloop.

Nou, tot zover maar weer voor vandaag! Ik had nog willen vertellen over m'n zeer bijzondere daytrip naar Elephant Nature Park vorige week, maar ik denk dat mijn vele foto's beter het verhaal daarover kunnen doen.

Talking foto's uploaden op deze plek, aiaiai, ja dat komt er steeds niet van. Een snelle methode heb ik nog niet gevonden en het foto voor foto gepriegel is een ware geduldstraining. Mogelijk ben ik na de mindfulle week zover.... :-)

Ik hoor en lees nog steeds over kou, sneeuw en verlangen naar de zon bij jullie. Ik sla wel een winter over dit keer, goed getimed! Maarreh, heeeel schrale troost: almaar heet is soms ook vermoeiend hoor! Edoch, mij hoor je niet klagen, ik deel de warmte dan maar online met jullie!! Overigens geniet ik elke keer van jullie mailtjes, appjes en FB-berichtjes. Thanksx!!!

Heeeeeeeeeeeeeeel veel liefs en spicy Thais kissesxxxxxx,

Vera

  • 24 Februari 2013 - 23:01

    Marion:

    Lieve masseur, als je salon hier gaat beginnen, doe ik mee. :-) En nu mindfull farmen. Een uitdaging voor je balkonnetje.
    Leuk om van je te lezen. Het is een hele andere wereld dan hier. Hier is het weer wit, dagelijkse sleur, recessie in de kranten. Ik merk dat ik het lastig vind om me naar je te verplaatsen. Dat is mooi: dan denk ik ook weer aan wat voor mij belangrijk is en dan sluit ik daarmee stiekem toch weer een beetje aan bij jouw sabbatical.
    Succes met het tuinieren volgende week. Misschien ook wat snoeien en mesten en enten bij jezelf? Enjoy. Sterkte met de muskieten.

  • 25 Februari 2013 - 16:45

    Bas:

    Hoi Vera!

    Eigenlijk helemaal niet nodig om te vragen hoe het met je gaat; ik lees je verhalen op je blog en kan eigenlijk alleen maar jaloers zijn. Wat heerlijk om een paar maanden zo voor jezelf te hebben en de wereld te verkennen. Las je verhalen over Bangkok en Chang Mai; wat heerlijk allemaal.

    Hoe lang heb je nog te gaan voordat je terug moet? Je ging toch een maand of 3 weg. Daarna weer terug in je oude baan of heb je iets nieuws om aan te beginnen.

    Hier alles in orde; alhoewel ik wel behoefte krijg aan het einde van de winter.... Gelukkig komt dat binnenkort weer in het vooruitzicht; ik moet voor mijn werk een klein weekje naar Singapore. Ik kom vrijdag-ochtend de 8e (maart) aan en moet aan het werk op Zondag de 10e rond de middag.

    Jij bent niet geheel toevallig in Singapore (of ergens in de buurt) dan kunnen we namelijk een biertje drinken....

    Zal wel niet, maar wie weet.

    ;-)

    Bas

  • 25 Februari 2013 - 21:32

    Marjolein:

    Hoi Vera
    Ik ben onder de indruk van hoe veel jij onderneemt aan nuttigs op jouw reis. Whow, twee massage diploma's en retraites en volunteeren.... Als ik jouw verslag zo lees lijken mijn serie verre reizen allemaal heel vol van eindeloos rondslenteren en me een beetje lopen te verwonderen over mijn omgeving zonder veel te doen :-). Ik voel mijn reiskriebels wel weer opborrelen door jouw verhalen te lezen. Heerlijk!
    Heel veel plezier in de natuur komende week. Klinkt heel mooi wat je gaat doen.
    Liefs van Marjolein

  • 26 Februari 2013 - 20:32

    Richard:

    Hoi Veer,
    Ook voor de oliemassage stel ik me beschikbaar hoor, voor wanneer je wil oefenen! :-)
    Ik wens je veel mindful plezier de komende week! Wat zal je tot rust komen! (nog meer) :-)
    Liefs, Richard

  • 04 Maart 2013 - 10:57

    Jaap:

    Ha Vera, `t wordt hoog tijd dat ik ook eens wat van me laat horen vindt ik zelf! Ik geniet van je reisverslagen en de je onderhoudende en ook vaak humoristische schrijfstijl. Je mist niks hier aan de winter hoor maar vandaag, ma 4maart, is een hele mooie lentedag! Hele fijne laatste maand/weken op je reis en veel liefs van Jaap en groetjes Monique.

  • 04 Maart 2013 - 12:35

    Vera:

    Heeee, wat leuk om jullie reacties te lezen na terugkomst uit de farm, tenx!! @Marion, we gaan samen in business :-)! @Bas, ben op de 8e - bij leven en welzijn - in Luang Prabang, dus dat biertje houden we tegoed voor het Vondelpark oid! @Marjolein, ja het was ook best veel alles, ben nu wel toe aan wat meer rust en vakantie vieren. @Richard, je staat bovenaan de lijst! :-). @Jaap, heee wat leuk je berichtje! Liefs terug voor jullie allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera

Actief sinds 27 Dec. 2012
Verslag gelezen: 796
Totaal aantal bezoekers 23633

Voorgaande reizen:

07 Januari 2013 - 30 Maart 2013

Thailand-Laos-Cambodja

Landen bezocht: